14 تیر 1403
logo

پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

دانشگاه علوم پزشکی تهران

همکاری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با کلینیک جراحی چاقی

تفاهم نامه

پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و کلینیک جراحی چاقی دکتر شهریار عزیزی در راستای ارتقای دانش برای کنترل این بیماری چند علیتی در چارچوب یک تفاهم نامه با هم همکاری می کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، آیین امضا تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و کلینیک چاقی دکتر شهریار عزیزی روز یکشنبه 10 تیرماه و به میزبانی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم و با حضور دکتر افشین استوار رئیس پژوهشگاه، دکتر شهریار عزیزی مدیر کلینیک و جمعی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه برگزار شد.

هدف از امضای این تفاهم نامه، توسعه سامانه رجیستری، استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده برای انجام طرح‌های تحقیقاتی و همچنین تولید مقالات و شواهد علمی در حوزه کنترل چاقی از بیمارانی است که تحت عمل‌های جراحی چاقی قرار گرفته‌اند.

این همکاری بین دو مرکز تحقیقاتی و درمانی فعال در زمینه چاقی انجام خواهد شد و پژوهشگاه به عنوان رکن تحقیقاتی این تفاهم، متعهد به ارائه مشاوره فنی برای ارتقای سامانه رجیستری جراحی‌های چاقی، پاکسازی و آماده‌سازی داده‌ها، تدوین و اجرای طرح‌های تحقیقاتی و همچنین تولید و انتشار مقالات علمی است.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه کلینیک دکتر شهریار عزیزی نیز متعهد به همکاری در توسعه سامانه رجیستری، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی داده‌ها و در اختیار قرار دادن داده‌ها به پژوهشگاه می باشد.

سامانه رجیستری جراحی چاقی کلینیک، یک پایگاه داده‌ی جامع است که اطلاعات مربوط به بیماران مبتلا به چاقی را جمع‌آوری، ذخیره و سازماندهی می‌کند.

 همکاری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با این کلینیک، گامی مهم در جهت بهبود درک ما از این بیماری پیچیده، یافتن راه‌حل‌های مؤثرتر برای پیشگیری و درمان آن و همچنین شناخت مزایا و عواقب احتمالی جراحی چاقی است.

فیروزه  حاجی پور
تهیه کننده:

فیروزه حاجی پور

تفاهم نامه تفاهم نامه تفاهم نامه تفاهم نامه تفاهم نامه تفاهم نامه